Saturday, July 11, 2009

Istanbul (Saterdag)

Ek en ou Dirk, 'n kollega, het so net na 12h00 in ons hotel aangekom na 'n vlug via Munich. Moet se^ dit is die vinnigste visum wat ek nog ooit gekry het....mens koop dit sommer op die lughawe (Ataturk) teen 10 Euros en dit het my presies 17.8 sekondes geneem....nerens het ons gewag nie, behalwe so klein bietjie vir ons tasse. Die hotel het ons laat oppik, Grand Cevahir. Ons woon die Summer European Computer Simulation konferensies by - eindelik net die SISO een, oftewel EURO-SIW 2009, waar ons beide papers moet aanbied.

Nadat ons gaan stort het, en so bietjie opgevars het, het ons besluit om 'n draai te stap. Die eerste poging was redelik goed, en ons het by 'n vars produkte mark verbygestap, waarby ek dadelik 'n halwe kilo vars kersies moes koop. Ons het toe maar die aftog moes blaas, omdat ons ons self vasgeloop het in doodloop straatjies, groot areas waar hulle bou ens. Na so bietjie naspeur werk op google maps, het ons toe op Taksim square besluit vir aandete. Na seker so 5km se stap het ons weer in snelwee ens vasgeloop en toe maar uiteindelik moes toegee deur 'n taksie te deel teen 20 lire.....By Taksim aangekom het ons so bietjie rondgeloop, en toe maar op 'n eetplekkie besluit. Die waiter daar was verskriklik vriendelik, sodat ons selfs 'n foto saam met hom geneem het. Hulle het ook vir ons gratis Turkse tee aangebied na ons maal, wat regtig baie lekker is. Mens drink dit uit sulke baie klein glas bekertjies, swart en baie soet. Hul tee proe egter nie soos Vyf Rose nie, baie lekkerder. Ek sal maar seker vir Hillie so pakkie moet koop....

Iets wat nogals onverwagd was, is om soveel shackerige huisies te sien in dele van die stad. Dit is werklik klein bouvalletjies, wat selfs slegter gebou lyk as die informele behuising wat ons in Suid Afrika aan gewoond is. Die plekke lyk asof dit gaan wegspoel as dit net 1mm gaan reen....

Daarna was ons oppad terug, maar besluit toe om nog so draai te stap. Daar kom ons toe op die wandellaan van seker 3km af, tussen Taksim en Tunel squares. Daar is seker 250 000 mense wat rondloop - dit is ongelooflik, ek het nog nooit so baie winkeltjies en mense saam op een plek gesien nie. Daar is duisende klein eetplekkies, party met live music, so dit 'n swetterjoel van mense en 'n kakofonie van klanke en geraas. Na dit, moes ons eenvoudig net op die trem van Tunel terug na Taksim ry. Hier ontdek ons toe ook die baie gerieflike metro trein stelsel van Istanbul, en ry met dit terug na 'n stasie wat klink asof dit naby ons hotel is. Ons hotel is 'n redelike landmerk in die omgewing, maar ek was nog nooit so verdwaal in my lewe nie....jy het nie 'n kooking clue hoe om te loop nie, en die stadskaart het nie daai stukkie van die detail op nie...ons klop toe maar by 'n plekkie aan, wat lyk soos die kantore van die busbestuurders. Die een roep ons nader, en vat pad soos 'n vlakhaas oor besige strate....hy neem toe uiteindelik stelling in, in sy bus, en beduie ek en Dirk moet opklim....ons wil net geldjies begin uithaal, waarop hy beduie, nee los die geldjies sit nie. Al die ander Turke wat opklim, betaal wetsgehoorsaam....Die bus het 'n end gery - ook seker verder was wat ons die tyd van die aand wou stap. By een van die haltes beduie die bestuurder ons moet hier af. Ons klim toe maar af, effens steeds verdwaald. Met die opkyk, kyk ons reg in die hotel vas. Ek se^ vir hou Dirk, ek is bly om die hotel te sien, ek het al gesien hoe ons op 'n park bankie slaap vanaand.

Moet se^ ten spyte van al die winkels is dit nogals moeilik om te shop. More wil ons die Grand Bazaar gaan besoek, en sal weer met treine ens moet ry. Hoop ons verdwaal dan minder...

No comments:

Post a Comment